przebieg leczenia kanałowego

jakimi objawami przejawia się ząb do leczenia kanałowego?

do najczęstszych objawów należy przede wszystkim nasilony ból zęba, który przy spożywaniu ciepłego jedzenia lub w trakcie gryzienia może się pogłębiać. najczęściej jest to jednak promieniujący ból, co utrudnia wskazanie konkretnego źródła problemu. niemniej jednak kiedy niedogodności się nasilają, (szczególnie gdy pacjent przebywa w pozycji leżącej) wówczas najprawdopodobniej doświadczony lekarz dentysta z poznania jako rozwiązanie wskaże właśnie leczenie kanałowe.

w jakich sytuacjach należy skorzystać z leczenia kanałowego pod mikroskopem

leczenie kanałowe pod mikroskopem dostępne w naszym gabinecie w poznaniu nie różni się w gruncie rzeczy od standardowych metod, jednak jest to świetne rozwiązanie, kiedy pacjent posiada kręte i krótkie kanały korzeniowe, które byłyby trudne do zidentyfikowania bez takich narzędzi. jest to więc technika wykorzystywana także, kiedy kanał korzeniowy uległ uszkodzeniu, gdy należy z niego usunąć złamane narzędzie endodontyczne, przy ponownym leczeniu kanałowym lub po urazach.

czy zabieg leczenia kanałowego jest bolesny?

choć dawniej leczenie kanałowe kojarzyło się z bólem, dziś nie jest to bolesny zabieg. lekarz dentysta z gabinetu w poznaniu najczęściej wykorzystuje technikę znieczulenia miejscowego, co daje szansę na realizację całego procesu leczenia już na pierwszej wizycie. inna opcja to dewitalizacja, czyli tzw. zatrucie zęba, które wykonuje się na około 2-3 tygodnie przed zabiegiem, aby dolegliwości się nie nasilały. ponadto, nasz personel dba o komfortową atmosferę, aby pacjenci czuli się rozluźnieni, co również wpływa na zniwelowanie ich odczuć bólowych.

przebieg zabiegu w naszym gabinecie

leczenie kanałowe rozpoczyna się od badania RTG, aby poznać budowę kanałów korzeniowych oraz od wykonania znieczulenia miejscowego niwelującego w ten sposób ból podczas zabiegu. niedługo po takim działaniu zakładana jest specjalistyczna guma oddzielająca chory ząb od pozostałych, czyli koferdam. w ten sposób można zająć się oczyszczeniem i usunięciem miazgi z kanałów zębowych, aby finalnie wypełnić pustą przestrzeń odpowiednim preparatem. następnie ponownie wykonuje się badanie RTG, aby upewnić się, że zabieg przebiegł pomyślnie. po dokonaniu leczenia należy uzupełnić ząb wypełnieniem światłoutwardzalnym lub w przypadku dużych ingerencji wykonać odbudowę protetyczną. Wszelkie zabiegi wykonywane są w naszym gabinecie stomatologicznym w poznaniu.

cennik leczenia kanałowego

w naszym Gabinecie w przypadku wszystkich zabiegów, konsultacji i diagnostyki zapewniamy nowoczesne i profesjonalne podejście, dlatego w przypadku leczenia kanałowego zachęcamy do zapoznania się z cennikiem dostępnym bezpośrednio na naszej stronie, aby w ten sposób dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, a przy okazji znaleźć najlepszą opcję dla siebie.

Aleksandra Ambryszewska - ZnanyLekarz.pl