regeneracja kości pod implanty

regeneracja kości

kiedy potrzebny jest zabieg?

w wyniku naturalnych procesów fizjologicznych, po utracie/ usunięciu zęba zaczyna w tym miejscu zanikać kość. proces ten jest postępujący a jego tempo zależy od wielu czynników takich jak: ogólny stan zdrowia pacjenta, niedobór witamin i minerałów, choroby przewlekłe oraz wiek. dodatkowo zęby sąsiednie zaczynają się pochylać w stronę brakującego zęba powodując przy tym problemy ze zgryzem oraz rozchwianie zębów. w przeszłości zanik kości był jednym z główniejszych powodów dyskwalifikacji pacjenta z zabiegu wszczepienia implantu.

odbudowa kości pod implanty – na czym polega zabieg?

zabieg odbudowy kości polega na przygotowaniu podłoża kostnego pod implant – tzw. augmentacja kości. celem zabiegu jest odbudowanie tkanki kostnej jeśli jej ilość jest zbyt mała do wszczepienia implantu. zabieg wykonuje się przed wszczepieniem implantu lub w jego trakcie. augmentacje kości wykonywane są w znieczuleniu miejscowym i są całkowicie bezbolesne dla pacjenta.

wybór metody odbudowy kości pod implanty zależny jest od sytuacji pacjenta. po wykonaniu diagnostyki w postaci tomografii komputerowej 3d lekarz dobiera odpowiednią procedurę.

implantacja natychmiastowa

najkorzystniejszą procedurą po ekstrakcji czyli usunięcia zęba jest natychmiastowa implantacja. wykonywana jest po dokładnej analizie przez lekarza dentystę. zabieg polega na wszczepieniu implantu w okolicy usuniętego zęba na jednej wizycie. wówczas nie dochodzi do zaniku kości, a czas regeneracji oraz możliwe wykonanie ostatecznych prac protetycznych są zdecydowanie krótsze niż w przypadku przeprowadzenia tych zabiegów na osobnych wizytach.

Samir Rahma - ZnanyLekarz.pl