loader

Mity o implantach zębowych

Data publikacji: 27 marca 2021

Implanty zębowe są nadal dla wielu osób pojęciem bardzo tajemniczym i wywołującym strach wewnętrzny. Na ich temat krąży wiele mitów, jednak w dzisiejszym wpisie postaramy się Was do nich przekonać i zmienić zdanie najbardziej bojaźliwych pacjentów. Implanty dla wielu pacjentów są złotym lekarstwem na pozbycie się dyskomfortu i uczucia wstydu. Przyczyniają się do zdrowego i pięknego uśmiechu wypełniając luki w naszym uzębieniu, poprawiając przy tym naszą samoocenę i budując pewność siebie.

Mimo, iż implantologia jest już bardzo zaawansowaną dziedziną przywracania naturalnego wyglądu naszych zębów, wciąż krąży na jej temat wiele mitów wprowadzających strach do naszego myślenia. Jesteśmy po to, by rozwiać wszelkie wątpliwości i udowodnić słuszność ich stosowania.

MIT nr 1 – Wszczepienie implantu boli

Jest to największy mit o implantach zębowych. Dzisiejsze metody leczenia przyczyniają się do bezbolesnych wizyt w gabinecie stomatologicznym. Wszczepianie implantu wykonuje się po wykonaniu znieczulenia u pacjenta, zatem sam zabieg wprowadzania implantu jest bezbolesny. Po wykonanym zabiegu może wystąpić obrzęk dziąsła, który nie stanowi przeszkody w funkcjonowaniu na co dzień.

MIT nr 2 – Po wszczepieniu implantu występuje reakcja alergiczna

Materiał, z którego wykonuje się implanty to czysty tytan. Jest on obojętny dla ludzkiego organizmu i nie jest powodem do powstania reakcji alergicznych.

MIT nr 3 – Po usunięciu zęba nie można wszczepić implantu

Im dłuższa przerwa po utracie zęba a wszczepieniem implantu, tym większe ryzyko braku możliwości wszczepienia implantu ze względu na zanik kości. Braki w uzębieniu nie są jedynie kwestią estetyczną, ale mogą mieć negatywne skutki poprzez przesuwanie się zębów, powstawianie wady zgryzu czy też przeciążenie pozostałych zębów, powodując ich ścieranie czy rozchwianie.

MIT nr 4 – Osoby starsze nie powinny mieć wszczepianych implantów

W zakresie implantologii wiek nie ma takiego znaczenia. Największe znaczenie ma ogólny stan zdrowia pacjenta, stan jego kości, szczęki i żuchwy.

MIT nr 5 – Po wszczepieniu implantu nie trzeba dbać o higienę jamy ustnej

O implanty należy dbać tak jak o pozostałe zęby. Mają nam służyć dożywotnio, dlatego tym bardziej powinniśmy kontrolować ich stan na cyklicznych wizytach u naszego stomatologa.

MIT nr 6 – Po wszczepieniu implantu nie trzeba korzystać z nici dentystycznych

Resztki pokarmowe zalegające pomiędzy zębami oraz implantami przyczyniają się do powstawania stanów zapalnych dziąseł. Mogą one być przeszkodą przy łączeniu się implantów z kością. Należy nitkować zęby tak samo jak naturalne lub korzystać z irygatora do usuwania złogów pokarmowych ze szczelin międzyzębowych.

MIT nr 7 – Kamień i płytka nazębna nie osadzają się na implantach

Nic bardziej mylnego – korony osadzane na implantach są równie podatne na osadzanie się kamienia czy płytki jak naturalne zęby. Poza codzienną pielęgnacją należy wykonywać zabiegi higienizacyjne w gabinecie stomatologicznym przez wykwalifikowaną higienistkę co około pół roku lub częściej (w zależności od potrzeb).

MIT nr 8 – Implantów nie wolno myć za pomocą szczoteczki elektrycznej

Szczoteczka elektryczna jest bardzo skuteczna w codziennej higienie jamy ustnej i można jej spokojnie używać po wszczepieniu implantów. Należy jedynie po świeżo wykonanym osadzeniu implantu odczekać, aż zagoją się dziąsła a implant zintegruje się z kością.

Jak widzicie wiele przeświadczeń na temat implantów jest nieprawdziwych i biorą się z niewiedzy.

W gabinecie Stomatologia Rahma lekarze dentyści zajmujący się dziedziną implantologii chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania, rozwieją wątpliwości oraz wytłumaczą jak będzie wyglądał proces wszczepiania implantu, jak również z czym on się w późniejszym czasie wiąże.

Nie warto rezygnować z poprawy swojego uśmiechu i samopoczucia na podstawie błędnych informacji czy niewiedzy.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji w każdym momencie.

Tagi: , , ,

Podziel się: